keskiviikko 20. toukokuuta 2015

Kekkonen

Kekkonen, Kekkonen, keskiolut Kekkonen


Kuten uhkailtua, tänään tuoppiini pääsi mallasolut Kekkonen. Saimaan Juomatehtaan ilmeisesti aika uusi lanseeraus, joka kantautui tänne eteläiseen Saksaan odotettujen vieraiden tuliaispussissa. Ihanat vieraat, ja ihana olut.





Punertava tuopillinen Kekkosta maistui minulle paremmin kuin Teron samanaikaisesti nauttima bayerilaisen Ettaler luostaripanimon Kloster Edel Hell. Ehkä täyteläisiin saksaisiin oluisiin vain on liian tottunut, mutta tämä Kekkonekin tuntui raikkaalta vaihtelulta. Pakko tosin on mainita, että suomalainen järvi tuli elävästi mieleeni oluen hetken aikaa seistessä tuopissa. Niinpä aloittelevan oluttaren kolme adjektiivia Kekkosesta ovat: raikas, punertava sekä saimainen.



Mutta Hyvää olt.

1 kommentti: